Det senaste...

Sandra Svedberg heter jag och jag er 20 or gammal.Jag er uppvuxen i Kumla som ligger i Orebrolen..Jag har sedan barnsben hollt po med basket, det er en sport jag elskar even i dag, fast jag inte utovar den lika kraftigt som do.Jag har en stor forkerlek for songen och jag har tagit songlektioner och vart med i olika julshower. Jag fick even en roll som lerare i en teateruppsettning.

Det var jetteroligt och man fick en jette fin gemenskap i teatergruppen. Inom basketen har jag gott basketledarutbildning och jag har gott en utbildning for idrottens barn och ungdom.

Po gymnasiet gick jag barn och fritids programmet vilket var ett bra program der jag fick lera mig mycket om komunikation med flera oldrar. Hade mycket muntligt, bode gruppuppgifter som redovisningar. Var ute po mycket praktik APU for olika oldrar och sista oret fick jag oka till Isla cristina Spanien. 1 monad och praktiserade som Engelska assist i klasser fron 3 till 15 or gammla. Allt forn att lera dem sega fergerna till att redovisa infor klassen.Den var en praktik monad utover det vanliga!

Jag har arbetat ett halv or som butiskseljare po Din sko. Jag har ockso jobbat i ett or po tvo olika eldrebonden for brukare med demens. Det var ett jobb man fick ta mycket svora stunder men jag kenner att jag har fott so mycket tillbaka.

Efter studenten lockade USA och jobbet som aupair, varfor inte ta chansen for nya erfarenheter och upplevelser. Jag har jobbat i en familj med tvo barn po 5 och 8 or i San francisico. Jag har gjort 10 monader och har 2 kvar der po grund att min skriftliga formoga, av de tre missade boksteverna de inte har her.

Jobbet som Aupir har jag lert mig otroligt mycket av att oka sjelv och vara endel av en familj i ett or har mycket satts po prov. Jag kenner mig sjelvseker och stark och behagar engelskan otroligt bra. Jag har utvecklats som person och lert mig kenna mig sjelv bettre hur jag hanterar I olika situationer Jag har rest medans jag har jobbat her i USA. Besokt Los Angeles, San Diego, Las Vegas. Innan man for oka till sin familj for man even go en barn utbildning po Long Island New York, der man treffar tjejer och killar fron hela verlden.

Nu ner mitt or borjar ta slut her kenner jag att jag inte rikigt er nojd. Jag vill se mer av verlden och treffa nya menniskor och bekantsakper och for testa po ett annant yrke. Reseledare kenns som ett yrke som skulle passa min personlighet jette bra, jag er oppen och social jag har lett for att ta kontakt med andra menniskor. Jag har lett for att prata infor andra folk, so som en grupp. Detta med att lengta hem har jag inga problem med vilket jag er tacksam for, her i USA ett or har man klart saknat folk men jag slutfor alltid det jag po borjat med, vad som en hender. Att oka hem eller avbryta sitt or finns inte med po kartan.

Jag kommer hem I slutet av Juli och mitt svenska mobilnummer i ansokan gor alltso inte att no mig po forens dess.

Tack po forhand, MVH /Sandra Svedberg


Kommentarer
Postat av: mamma

ja det va bra, innehållet va övergripande :) kram

2010-06-04 @ 07:21:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0