Framtiden

Jag har aldrig haft son panik over framtiden som jag har just nu...
Jag kollar hundra sidor med tips, tricks och forsoka forsto vad jag sjelv vill gora.
Jag har ideer, men sen kommer det nya...
Partade med syrran och det kendes bra, tur man har henne med vettiga tips.

Jag fortsetter kolla lesa po sidor...
Hoppas jag blir klar efter universitet ska sokas i april..
Eller ska jag oka vidare och jobba som guide ett tag?
Make up artist er vel for dyrt..?

Her er de omroden jag passar med som jag gjorde po ett av mina tester..

Vad seger ni folk. Rod behovs.

1.Ge råd och stöd
 Visa yrken inom området 'Ge råd och stöd'
2.Vårda, behandla Visa yrken inom området 'Vårda, behandla'
3.Friskvård och kroppsvård Visa yrken inom området 'Friskvård och kroppsvård'
4.Undervisa, instruera Visa yrken inom området 'Undervisa, instruera'
5.Personlig och administrativ service Visa yrken inom området 'Personlig och administrativ service'



Din personlighetstyp:

Varmhjärtade, noggranna och populära. Sätter andras välbefinnande framför sitt eget. Stark pliktkänsla. Ansvarsfulla. Värdesätter traditioner och trygghet. Vill vara till nytta för andra. Behöver uppmuntran för att må bra. Välutvecklat sinne för form och funktion.

Karriärer som skulle kunna passa dig:

Sjuksköterskor, lärare, administratörer, hemkunskapslärare, barnomsorgspersonal, familjerådgivare, präster, kontorsansvariga, personalvetare, socialarbetare, ekonomibiträden, redovisningsansvariga, tandsköterskor, hemmafruar/hemmamän, receptionister, religionslärare, talpedagoger.


Kommentarer
Postat av: mamma

ja du tror att vi får tala om det när jag kommer,du har ju många starka sidor, va bra att Emma kan vägleda dig lite .....sen är det inte lätt att välja man kommer att få ändra sina yrken kanske många ggr i livet, du ser på mig .....vem vet vad jag kan klara när jag är opererad och klar!kram mamma(ta det lugnt)

2010-01-21 @ 08:11:57
Postat av: Skrba!

Din mamma har rätt, -man ändrar yrke och inriktningar hela tiden, ingen pallar ju jobba med samma hela livet ut. Om du vill ha sådär stort urval utav yrken, välj då en utbildning som är lite bredare, som är lämplig till flera yrken och inte endast ett. Men om du är osäker skall du absolut inte börja plugga, -finns inget intresse så går det ej, (tro mig, så för mig förra året).

2010-01-22 @ 11:24:33
URL: http://divljakupina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0