San Francisico Giants



I gor var jag inne i San Fransiciso for att kolla Baseball.
GIANTS!
Det er en sport som er so typisk amerikansk klart man moste se.
Even om jag ska fo till en match med pappa och syrran ockso ner de kommer i juni.

So jag fick go upp tidigt med den forsta ferjan 9.40 for matchen borjade ju kl 1 PM.
Blev lite smo trubbel so klart for mig att hitta ut till At&T Park der matchen spelades.
Men tillslut fann jag en blot Johanna der, hon bor soder om San Franscisico men alltid kul treffa henne i bland.
Norrlenska sitter inte fel! haha

Vi fick kopa regnponchos for 5 dollar, regnet var olidligt...
Plus att mitt paraply vek sig po halva av stormen, ush

Vad hender do? vi kommer in och gor ner till vora plater i sporegnet som rikigt turister...men kollar jag upp!
Der stor det vi inte ville se, forsenat po grund av regnet. Det stog att de skulle vidar informera dock.
kl blev 2, 3 sen 4. Mitt hopp var logt.
Kl 5.10 Slogs forsta bollen i veg och matchen var i gong.
So vi hade suttit der fron 1 till 5 i sporegn och dygnsura skor...
Men en fattig aupair kan ju inte bara lemna matchen, 50 dollar er ju nestan halva lonen. ;(

Even fast allt skit tyckte jag matchen var rett intresant even fast andra fans skrattade ot en der man satt och kommenterade allt och inte fattade so mycket av spelet.
Jag och johanna hade vedligt roligt med att kommentera alla spelare.
En sak er sekert jag vill gifta mig med en baseball spelare ;)

Under dessa timmar av ventan var det mest klagomol do de doliga vatten skotrarna de hade och att de forhand gick och sopade vatten po greset. Vi var rikigt glago tanter men so mycket skratt har vi inte haft.
Plus ett av de besta var maskoten so klart jag fick lite skratt torar i ogonen.

Giants vann med 6-2 mot Antlanta.

Sista ferjan gor 7.15 for mig hem der min hostdads bil stog och ventade.
Do kunde jag knappt se nott av matchen so jag fick legga om, ta en buss hem sent och snella tidle fick kora mig till bilen vid ferjan sen.
Jag hade super segt humor efter matchen, ush!
Nu moste jag tagga!

Vi en en Borderrerrier liten hundvalp her hemma.
Som jag kommer bli mamma ot po dagarna...



   


 


    





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0