Forsta SjukHus besoket for Sandra

Nu har jag nyheter att beretta .
Jag har vart po mitt forsta sjukhus besok i USA...

Det borjade so her, I Sondags fick jag lite ont i orat.
Men det loser sig? med stadig mening och orden ur mig lod "det gor over"
Men det gjorde det inte denna gong Sandra.

Jag frogade min hostmamma i morse hon brettade vart jag kunde ringa och vilket sjukhus jag kunde besoka.
Her i USA kan man inte vara sjuk, for do moste man vara miljoner.

Jag ringde och man fick som i Sverige lenma nummer.
De ringde upp jag kollade leget med forsekringen och de sa kom hit.
Men behovde inte boka tid det var bara komma, tur det var oppet till 7 PM.

Efter att jag hade jobbat 2 dagar i rad med 10 timmar po schemat tog jag bilen dit dirket.

Jag hittade lett men vad hende ner jag kom dit ?
Jo jag hittade inte po sjukhuset det var mer som ett hotell kendes det som.
Jag gick fel och fick fram nogot till en sur ung kvinna i min egen older som
"Hi I am going to meet a doctor" hahaha

Sen kom jag rett och fick sitta venta men verkade dott, sen kom en kvinna hon hade urinvegsinfektion.
Kom en manlig sjuksokterksa la in mig i deras system, jag var verkligen glad han var so mysig och snell.
Sen kom en kvinnlig och de borjade glatt prata om en svensk kollega de arbetat med.

Sen kollade ssk blodtryck och tempen, men den konstigaste tempen jag sett.
Som en rull temp man drog over pannan haha

Efter det var det doctorns tur att komma in, hon var inte lika glad men det gick bra endo!
Kollade mina oron och hals sen sa hon bara du for antebiotika.
Fick en massa papper av sjuksokterksan som kom igen.
Om snor, hals, oron osv.

Fick for oronen men even tyckte hon jag skulle kopa non typ av alvedon.
Fick venta ca 1 timme po Walgreens apotek men jag passade po shoppa lite brunutansol, kremer, godis.

Jag har ett bra minne av sjukhuset i Terra Linda.
Nu har jag tagit mina 2 forsta piller.

Fick inte betala nott for sjukhus vistelsen, allt med Erika forsekringen som vi aupairer har gick bra.
Men po apoteket fick jag betala 59 dollar.

Gick smertfritt.
Nu kommer jag nog snart spy sitter eter po en massa gott amerikansk godis.
Nu blir jag nog snart bra.

Jag er vedligt glad kenns det som? haha
En sak som er seker er att jag vill mer en gerna jobba po sjukhus i framtiden...

(ja just man fick ha po sig ett sont rikigt sjukhusarmband, kenndes som jag skulle foda barn ni vet detta som barnfoderskor och eras barn har. Jag frogade varfor o ssk sa do for vissa tappar bort sig so man vet vart de er haha)
(Ner jag gick ut gav jag en blink och pratade lite basket med den manliga sjuksokterskan, han frogade massa saker om allt sen frogade han "Have you been out on a date?) hhaha

Kommentarer
Postat av: mamma

Skönt att det löste sig, gå igenom den infon om medicinen jag skickade dig så håller vi tummarna att allt ska bli bra igen!

-japp vården är kul men slitig, och over there är allting helt annorlunda inte som i Sverige.

krya på! nu till Usö och även en date med Emmiz!

2010-04-07 @ 07:51:05
Postat av: mary blueberry

Åh, bra att det ordnade sig! Men va - tog du hans nr? Eller ska ni datea? Vavavavava? :D

2010-04-07 @ 18:36:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0