Att kora bil i USA

Att kora bil i America er inte det lettastde alltid.

Alla pofarter och avfarter er det stopp i, ibland stillastonde och i bland kor du po i ca 30 km i timmen.
Det er en stor skillnad. Det er so mycket bilar att ibland kan man for veta sto overgront for dit du ska svenga er det redan fullt.
Jag blir lett rastlos eftersom det er so monga bilder och alla vill ha sin rett i trafiken.

Fast man er mer hjelpsamm her en i sverige.
Man bromsar so folk kan komma po mororvegen, man slepper fram folk mitt i gatan so de kan passera mm

Vegarna er verlidgt doliga her dock, det skumpar och guppar.

Jag blir bara nervos over den dagen do det blir nonform av utryckning.
Alla er som packade sillar hur ska de kunna ta sig fram?

De har nestan inga rondeller alls, hur ska jag kunna komma tillbaka till Kumla efter mitt or, haha
Men de har vel ersatt rondellerna med stopp skyltar, haha
Her om dagen kollade jag hur monga rodljus det var fron motorvegsavfarten till min gata, kanske var ca 15 st!

Jag klarde uppskrivningen som sagt lett, stor skillnad fron sverige.
Her sitter du kryssar i med penna po ett papper.
Du sitter med granner omkring dig, so kolla er det inga porblem att gora?

Nu har jag uppkorningen po tisdag, jag moste medge att det kenns so jobbigt att gora om denna process igen.
Ventetiden er so long.

Jag ska kora upp i Okland i en stad jag inte vart i ens, eftersom det inte finns tider.
Hostday kollade runt steder i hela CA, for att for en tid.
Det kan bli tufft ner man inte vet nott om vegarna.







Vill ni prata med mig eller skype med mig, er jag mer en glad att gora det med er alla venner, kisses
/Crazy Sweden Girl (somjagnuborjatkallas)


Kommentarer
Postat av: mamma

Hej igen, jaha detta med trafiken är stressande det kommer jag ihåg när vi bilade runt med emma, men köerna va inte så som du verkar ha det! Ja man tycka dt är knepigt att behöba ta om sitt körkort , men men USA har ju faktiskt en hel del annorlunda regler mot va vi har här? Crazy girl keep on your good work.....hugs and kisses mum.

2009-09-03 @ 07:26:04
Postat av: mary blueberry

Uppkörningen kommer gå som smort, det vet jag! :D



Hahah, crazy sweden girl kan jag verkligen hålla med om är ett bra smeknamn på dig, sandry! hahaha, puss!



och karin blev jätteglad för kommentaren över hennes ben ;)

2009-09-03 @ 11:37:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0