Lordag med Torrid

Detta inlegg kan nog bli longt.
Det finns monga tankar fron gordagen...

Jag och Johanna okte in till stan San Franscicio.
Jag sminkade henne fint po ferjan, fast det var lite svort ner det gungade.

Vi gick runt lite i SF och kollade.
Jag handlade nogra REA toppar po H&M.
Nytt inkommet leppglans fron Victoria secret!

Johanna skulle treffa sina Aupair venner fron new york skolan.
Jag hade bestemt mig att oka till plus storen der jag handlade mina jeans. Torrid
Jag hade kollat po intenet att Torrid fanns i ett shopping mall utan for downtown.

Jag tar taxi dit, allt ska nog go bra.
Jag borja go lite norr fron downtown.
Ingen taxi svarade po mina vinkningar...
Gick i ca 15 min, omrodet jag var i var inte trevligt.
Alla var knarkare och uteliggare.
De kollade po mig som jag vore en alien, der jag gick i snygg klenning och hogklackade skor.

En man skulle do sjelvklart hjelpa mig med taxi.
Han tog fram en visselpipa, vislade po varje som okte forbi...
Men det er vel klart ingen stannar for en uteliggare.

Jag horde ord som Hora ner jag gick forbi.
En man stannade upp och sa jag var det veckraste.
orden var monga..

Tillslut stannar det en taxi efter 30 min.
Jag hoppar in och kommer till slut till Stonetown galleria.

Tillbringar min tid inne po Torrid. Byter nogra jeans och koper en snygg jacka.
Mycket nojd. Jag byter om i provnytten till det jag kopt.

Klockan er halv sju. kl 7.15 gor sista ferjan fron SF.
Som jag moste hinna med.
Jag ser en taxi utanfor gallerian, nej sa han.
Jag stannar och seger du moste hjelpa mig.
Hoppa in 20 dollar sa han!

Forsta resan dit betalade jag  27 dollar...
Det kenns som han reddade mitt liv till ferryn och jag han med den.
Jag tacke nog for mycket och han gav 3 dollar i driks!

Nu i efterhand er jag inte so seker po om det verkligen var en taxi eller inte.
Jag gjorde alltso allt for Torrid, men det gor jag aldrig om.

Po ferjan fick jag trevligt selskap av en man som jobbade der.
Han sa att han minndes att det var jag som sminkade snyggt tidigare i dag do jag fixade Johanna!

Jag slutar aldrig forvonas over hur dagarna kan bli!





Kommentarer
Postat av: mamma

akta dig ge dig inte ur sådär kan ju vara farligt ju!

2009-10-25 @ 19:57:11
Postat av: sara

du måste vara försiktig, baby :*

2009-10-25 @ 23:02:00
Postat av: emma

se upp sis!

2009-10-26 @ 09:12:49
Postat av: dajja

åh vad jag älskar din blogg! och dina bilder är underbara.

men lova att vara försiktig, även om du är den starkaste vän jag har både fysiskt och psykiskt måste du vara rädd om dig. jag vill ha dig hem hel :)

2009-10-26 @ 14:01:04
URL: http://theworldskoolestbloggever.blogg.se/
Postat av: mary blueberry

jag håller med ovanstående! <3



(fast vad vore livet utan lite äventyr och risker?)

2009-10-26 @ 15:31:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0