Happy Thanksgiving!

Hejsan Sverige!

Her i USA just nu er det ledigheter for de flesta och olika afferer er stengda och har andra oppettider.
Det er thanksgiving, som jag egentligen inte rikigt fattar vad det er.
Man er allafall thankful for olika saker i livet.
Men eter en stor kalkon!

Jag tog bilen upp till Ingrid som er mormor, jette mysig er hon verkligen min favorit!
Men hon er ju fron Svrie ockso hon bodde i Stockholm och okte hit som Aupair och sen blev hon kvar her.
Hon kemms for att prata svenska eftersom det er vedligt sellan hon gor.
Men efter ett par vinare blev det endo lite svenskt prat, vilket var underbart roligt!

Det var mest eldre personer der, men jag forstor att jag verkligen gillar den eldra genereationen nu.
Jobbet po Bataljonen ser jag tillbaka po och ler.
Ner vi sitter po middagen de partar om nu och do, och det er underbart att bara lyssna!

Det var ca 8 vuxna och 4 barn i gor, trevligt!
Det var mest familj fron Pauls sida.
Tror att det var veldigt bra och gora nott annat med familjen.
De for se mig i en annan situation och treffa nya menniskor.
Det brokade i korket om kalkonen, och allt var allment trevligt!

Nogra av de som var der bodde i Frankrike.
En var ursprugligen fron Osterrike.
En var engelsk medborgare.
De enda som var rikiga Amerikaner var barnen!

Sen i morkret okte jag hem blev samanlagt 2. 30 timmar bilskorning!

Familjen sover hos mormor hela helgen for hoppningsvis.
Jag er sjelv och underbart skont.
Bara kunna gora vad som hellst slippa tenka po non annan er her.

Nu ska jag tvetta och kolla so barnens rum inte ser allt for stokigt ut.
 Sen blir det att snygg till mig!
Ber av till lite afferer, po dagen och bara ta det lungt.
I kvell ska jag eta middag med massa aupairer sen ska vi po bio!
Blir en mys fredag!
Love

Kommentarer
Postat av: mamma

hej låter som en bra helg , själv så har jag och emma varit på dårarnas paradis ullared, emma tyckte nog det va kul ......men för mig vart det lite för mycket för mina ben! ....

2009-11-29 @ 11:06:22
Postat av: mamma

hej låter som en bra helg , själv så har jag och emma varit på dårarnas paradis ullared, emma tyckte nog det va kul ......men för mig vart det lite för mycket för mina ben! ....

2009-11-29 @ 11:06:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0