Merry Christmas -09

Dagen er kommen, dagen do man vill se snon ligga po marken.
Do det er so der underbart fint po tredtopparna.
Men jag fick noja mig utan snon...

Dagen jag sjelv tenkte att att det kommer nog bli smott jobbigt.
Klart jag kende saknad, men ingen hemlengtan.
Jag kledde granen med syster och far i telefonen, mysigt.

Jag fick mig en "svensk" jul endo.
Eftersom mormor er svensk fodd och uppvuxen i Stockholm.
Det fanns Sill, Jansson, Julskinka, Kortbullar.

Fast det forsta som hende var att Pappan holl po att kora po en cyklist po vegen till mormorn.
Mitt hjerta flog hogt med det gick bra...puh.

Treffade nogra slektingar som sa att jag var velkommen till Frankrike.
En annan frogade varfor vi svenska tjejer er so snygga!

Kendes som vedligt bra julen endo.
Mormorn elskar jag verkligen.
Jag pratar svenska hon svarar po eng, det er so pinsamt seger hon! haha
Hon er vadligt stottande mot mig.
-So tufft vara borta i dessa tider...jag vet hur det kenns osv.
Vi satt och lyssnade po hela Peter Joback skrivan i hop och pratade.
Mormorn och jag pratade om allt mellan himmel och jord, hon viste modell bilder po sig sjelv.
Pratade om hur det er att oldras, om relationer.
Gammla apairer, vad familjen tycker om mig.
Vi kom till seng 12.30 Julaftonsnatten.

Kom nermre min familj.
Jag sov over och allt kendes allment bra.
Pappan sa -i kvell for du ta lite champange, det er du verd!
Oj, vad har hent tenkte jag och tog mig ett glas.
Mamman skolade med mig och sa -Tack, for du er den besta aupairen!

Fick bra klappar fron alla och Jag trivdes och kende mig bara Lyckling och Glad!
Finns mycket sega om denna jul.
Tankar och kenslor.
Hoppas ni hade en fin jul.
Puss och tack for alla klappar fron Sverige!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0