Basket med 30 men.

Nu er det leggdas men det er svort for jag sprudlar och er stolt.

Jag okte som vanligt till gymmet och dessa maskiner (som ni vet vill jag helst sporta olika bollsportet)
Jag crosstrande 30 min och lopte 10 min. I vanlig ordning kollade jag ut po alla killar som spelade basket i hallen brevid.

Jag medger att jag vart feg, det er ju bara go ut henga po.
Men de er snygga, och uppumpade. So jag har inte tagit modet.

Nogra eldre men syndes ockso till der i kvell.
Jag gick bra till receptionen och frogade om man for go in i hallen och spela.

Jag fick en boll och gick in...der befanns sig en skara po ca 20 men som stog och skot po alla korgar.
Jag gick fram till forsta besta och gjorde mig hord i min knall rosa treningstopp.

Jag frogade om nogra tjejer brukar spela...
"Nej!, heng po vi ska spela vid sju tiden"
"Jo kanske det..." var mitt svar och kende mig som en 12 oring.

Jag gick i veg skot lite och skotten satt som en rekmacka, guld!
Ner jag vende mig om kanske det var ca 30 karlar i salen.
En man hojtade till for spelet skulle borja.

Jag har hoppat och jag kende mig stark och er ensam tjej..
Jag gor mig hord so gott det gor och seger "jag er fron sverige, so ni vet"

Nogra presenterar sig och spelet var i gong, att lira boll po rikigt igen var guld vert.
Jag skot varje gong jag kunde och gjorde nogra snygga passningar.

Det var pause, jag hade hittat min drom man.
Jag satt sjelv som dack mitt vatten, so jag gick satte mig brevid en som verkade trevlig.
Han berettade han just tagit examen from enginer (hur stavas det) collage. Han hade vart i Sverige nyligen rest runt i Europa. Jag froga om en kille po plan var hans ven , men det var hans bror.
Vi smo pratade och han var helt rar!

Spelade ca 3 matcher, kanske bara blev 1 mol av mig...att fo passar var inte jette vanligt.
Jag trivdes och alla "give me five" ned mig!
Jag drog mig tillbaka hade lirat 1 och halve timme.

Jag vinkar till en dam jag har treffat i omkledningsrummet, hon gor och gymmar po JCC.
Vi stannar och pratar jag berettar om det som nyligen skett mig och hon fogade om de var snella mot mig och om allt gick bra for mig? Hon er min favorit!

Hon seger do att hon visste att det skulle go bra for mig och att jag skulle treffa massa venner.
Hon ger mig en kram i samband med all berom hon oste over mig.
Jag var nera po att borja grina... (kramar och berom, beror mig otroligt)
Vi sa att vi ses mer, jag tenker nog froga henne om hon vill fika eller nott non dag, hon kanske er 50-60 or.

Nu moste jag sova!
Jag vet jag kommer fo en bra natt!
Sandra

Kommentarer
Postat av: mamma

Hej ja du det va inte det lättaste att läsa detta heller för även mamma på andra sidan klotet blir tårögd. Så himla kul för dig att knyta lite nya kontakter och snygga män säger du väl inte nej till det är ju så det ska vara, lite basket sitter väl inte fel heller eftersom du är bra på det! Tanten som är 50-60 kanske kan vara bra att ha som en reserv-granny eller vad man ska säga, lite tryggt med nån äldre bekantskap. ! dag kvar för dig sen har du helg .....här har snart helgen redan börjat KRAMAR MAMMA

2009-08-21 @ 11:38:01
Postat av: marie

"du är en GAMMAL KÄMPE", som Robin hade sagt. Hahaha!

2009-08-21 @ 19:19:38
Postat av: Lillen

vad stolt man blir! Modigt gjort! NU kommer du klara allt du vill!!!! Finns ingen som kan klara sig så bra där borta som du kan! Tä gärna med sig nagra av de där basket männen hem;) PUSSS

2009-08-23 @ 12:23:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0